Kujawsko-Pomorski Związek Brydża Sportowego http://forum.kpzbs.host4u.pl/ |
|
Problemiki rozgrywkowe http://forum.kpzbs.host4u.pl/viewtopic.php?f=3&t=248 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | w_adam [ 29 stycznia 2011, o 16:22 ] |
Tytuł: | Problemiki rozgrywkowe |
1. Mecz. My po. Licytacja: Ops_Partner_Ops__My pas___1D___1H___1S pas___4C___pas___4S pas.... Wróg zaatakował w 10H. Jak zaplanujemy rozgrywkę z kartami: AKW10___D9843 AK3______764 W8654____K7 D________W87 2. Mecz. Obie po. Licytacja: Ops_Partner_Ops_My 1C*__2C____pas__2H pas__4H____Dbl__pas.... * Opsy grają 2C Precision, a z 4441 1D, zatem w słabym wariancie 1C wyklucza krótkość starszą. Dysponujemy kartami: D754____9 D10942__A874 A6______KW4 43______KW874 Wist K pik, od opsa 2-ka. W drugiej lewie zagrana została 7 karo, walet, dama, as. Zagraliśmy trefla do waleta, ops wziął asem i odwrócił w trefla, blotka, dama, król - walczymy dalej. |
Autor: | eltomek [ 29 stycznia 2011, o 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
1. Gdyby A karo leżał dobrze, to rozdanie jest plaskate. Więc pewnie leży źle. Wygląda, że mamy do oddania 2 kara, trefla i kiera. Wydaje się, że jedyną szansą jest ucieczka z kierem. Można to osiągnąć tylko w układzie, że przy kierach nie ma Q karo. Wchodzący ma na 100% przynajmniej 1 figurę trefl. Odcinam go od wyrobionej Q kier. Po wzięciu A kier gram Q trefl. 2. hmmmm kontrujący pokazał 6 oczek, tych najmniej spodziewanych... wygląda na to, że otwierający musi mieć K kier (z AKWx, Wxx, xxxx, Qx tylko Kaptajn otwiera popartyjnie 1d), z czym zatem ta kontra w założeniach równych?: (W/x)xxx, (x), Qxxx(x), A109x - poszukiwanie obrony? Też przyostre na mój gust... Nie znam OPPSÓW - nie wiem któremu wierzyć.. Chyba bardziej otwierającemu. Może zrezygnował z obrony z opozycją kierową? Gram K karo, bitka karo, Q kier ... (potem oczywiści trefle ubijamy dużymi atutami) Może....? Pozdr. Tomek |
Autor: | w_adam [ 29 stycznia 2011, o 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
no cuuuuuszzzz. Niedobrzeeee, może trzeba się zastanowić, czy nie należałoby cię zapisać do drużyny I-ligowej - w sparingu naszej drużyny nie było tak różowo. Chyba, że znasz rozdania??? 1. gut - rozcinamy ręce, i odcinamy gościa od dojścia do kiera. Ręka wchodzącego: xx, DWxxx, xx, A10xx - sukces-ful. Na drugim stole wasi bronili 4S za 300 pięcioma trefelkami - zatem obrocik meczowy dosyć duży. 2. Blisko, blisko. Tak grając praaaaawie wygrałeś w aktualnym układzie (zakładając, że teraz już będą bronili skutecznie). Może jakaś drobna korekta rozgrywki???? Drugie pytanko, gdzie opsy tryknęły w obronie??? Pozdr A |
Autor: | eltomek [ 29 stycznia 2011, o 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
Niestety nie jest tak dobrze jak wygląda... Rozwiązywanie zagadek różni się od grania. Z definicji jest w nich jakiś problem i wersja wygrywająca . Przy stole na 99% w rozd. 1. zagram do K karo i zroluję (widząc tylko JEDNĄ szansę, chyba ze jakiś duszek za plecami mi powie:"as karo leży źle, ale końtrakt jest wygrywalny") .... brak obycia... 20 lat przerwy jest chyba nie do odrobienia Nad 2. jeszcze podumam... chyba, że znowu Karol mnie uprzedzi... ad. pyt. pomocnicze: po A trefl chyba pik korekta rozgr.: może zamiast K karo, karo... najpierw trefl do 10 kier. Pozdr. Tomek |
Autor: | w_adam [ 29 stycznia 2011, o 23:20 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
No dobra, juz lepiej, trefl do 10 kier - wziąłeś, ops wyrzucił karko. Co dalej?? Drugie pytanko - jak ops, po wzięciu asem trefl zagra pika, czy już nas obłożył, czy jeszcze walczymy??? A. |
Autor: | eltomek [ 30 stycznia 2011, o 13:37 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
Jeżeli otwierający ma skład 4432 (w świetle licytacji b. prawdopodobny: kontra w poszukiwaniu obrony i ukarnienie z solidną opozycją), to chyba nie uciągniemy- przynajmniej ja, nawet w widne. Natomiast, jeżeli rozdanie wygląda tak: _________x _________A87x _________KWx _________KWxxx AKWx____________10xxx KWx_______________x xxxx______________Dxxx Dx_______________A109x ________Dxxx ________D109xx ________Ax ________xx to po początkowej obronie: K pik, A karo, A trefl, K trefl, trefl do 10 kier, gramy K karo, karo (ubite małym), kier do A lub 8, trefl ubity 9 kier Chyba się wygrało.... Co po początku K pik, A karo, A trefl, pik? Walczymy, ale przy bezbłędnej obronie nastąpi albo zblokowanie kierów albo promocja - chyba się nie wygra... Pozdr. Tomek |
Autor: | w_adam [ 30 stycznia 2011, o 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
Prawie, prawie..... Ręka otwierającego: AK10x, KW6, 97xx, Qx. Chyba się omsknąłeś pisząc kier do asa, chyba chciałeś napisać Dkier do asa (król od wroga), jak zagrasz małego kier do asa, to oddasz KW kier. Czyli podsumowując: K tref i trefl bity 10 (ops karo - jak nadbije, wygramy prosto), karo do K i karo bite małym kierem, D kier do króla i asa i trefl bity 9, a następnie mały kier - w stole mamy 87x w kierach i dobrego trefla. Jak odejdą nam w pika także wygramy - gramy tak samo, tylko po przebiciu kara musimy trafić czy otwierający ma Kxx kier czy KWx kier, jak ma Kxx musimy zagrać D kier, jak ma KWx musimy zagrać małe do A87. To by było na tyle - jeszcze raz gratki za celne rozwiązania. Pozdr A |
Autor: | eltomek [ 30 stycznia 2011, o 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Problemiki rozgrywkowe |
No letko siem zakałapućkałem... Jak widać niektórzy muszą sobie rysować... Pozdr. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |