Teraz jest 29 marca 2024, o 09:46


Regulamin działu


Zarząd KPZBS informuje, że nie ponosi odpowiedzialności i w żaden sposób nie ingeruje w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników na Forum.
Zastrzega sobie jedynie prawo do usuwania, w ciągu 24 godzin, listów o treści reklamowej, sprzecznej z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej
czy też propagujących przemoc oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety.

Przypominamy, że osoby zamieszczające opinie, o których mowa powyżej, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Sprawozdanie z Działalności K-P ZBS w kadencji 2008-2012 
Autor Wiadomość
użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 października 2008, o 17:24
Posty: 77
Post Sprawozdanie z Działalności K-P ZBS w kadencji 2008-2012
Koleżanki i Koledzy

W imieniu Zarządu przedstawiam Sprawozdanie z Działalności Kujawsko-Pomorskiego Związku
Brydża Sportowego w kadencji 2008-2012.
Mam nadzieję, że przedstawione sprawozdanie rozpocznie dyskusję w Okręgu nad zagadnieniami i problemami,
które zostały zrealizowane oraz tymi, których nie udało się zrealizować, a nad którymi należy się pochylić w nowej kadencji.
Pozdrawiam
Wiesław Paczkowski



SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
KUJAWSKO-POMORSKEGO ZWIĄZKU BRYDŻA SPORTOWEGO
W KADENCJI 2008-2012

Sprawy organizacyjne


W trakcie ostatniego zebrania sprawozdawczo – wyborczego delegaci na to zebranie wybrali nowy Zarząd w składzie: Wiesław Paczkowski – prezes K-PZBS, Janusz Plewa – wiceprezes, Michał Dolny - skarbnik, Wiesław Woźniak – sekretarz oraz Grzegorz Rojewski, Krzysztof Gil, Zbigniew Mikołajczak, Józef Kurnik, Mariusz Grabowski, Tadeusz Szwenkel, Eugeniusz Seichter, Jarosław Żurawski – członkowie.
W związku ze zmianami w składzie Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz zmianami siedziby KPZBS do lokalu udostępnionego przez Firmę PAAK przy ul Kościuszki 27, dokonaliśmy stosownych wpisów w odpowiednich organach rejestrowych: Krajowym Rejestrze Sądowym, Urzędach Skarbowych (zmiana z II US na III US), Urzędzie Statystycznym, dokonano także zmiany banku obsługującego Związek.
Kolejnych zmian w KRS dokonano po rezygnacji kol. Janusza Plewy, Zbigniewa Mikołajczaka oraz Mariusza Grabowskiego. Powołano w ich miejsce kol. Bogdana Zielińskiego, Roberta Rychlickiego i Mariusza Żurka.
Na jednym z pierwszych posiedzeń Zarządu dokonano podziału zadań oraz kompetencji poszczególnych członków Zarządu. Sporządzony dokument został zaakceptowany przez Zarząd oraz przyjęty do realizacji przez członków (załącznik ).
W trakcie aktualnej kadencji Zarząd zebrał się na 49 protokołowanych zebraniach. W trakcie posiedzeń Zarządu zajmowano się między innymi następującymi tematami.
11 razy omawiano zagadnienia związane z tworzeniem kalendarza imprez brydżowych w naszym województwie oraz spraw związanych z jego korektą, (przesunięcia zawodów, rezygnacje lub nowe inicjatywy brydżowe),
13 razy zajmowano się zatwierdzaniem regulaminów rozgrywek drużynowych i ich organizacji (III ligi oraz ligi okręgowej oraz ligi popularnej), a także analizowano przebieg rozgrywek oraz zatwierdzano wyniki po zakończonym sezonie,
wielokrotnie oceniano przygotowanie ważnych turniejów a także ich przebieg, takich jak OTP „Łuczniczka”, „Turnieje Przyjaciół Brydża” itp.,
przynajmniej raz na półrocze dyskutowano o bardzo ważnym problemie – rozwoju brydża w środowisku młodzieżowym i szkolnym. Poddawano także ocenie stopień realizacji przygotowanego przez Zbigniewa Mikołajczaka, a przyjętego przez Zarząd programu „Brydż trenerem umysłu i charakteru”,
kilkakrotnie omawiano problemy związane ze zwiększeniem zasobności Związku
w sprzęt do organizacji zawodów brydżowych, m.in. podjęto uchwałę o zakupie pierniczków i serwera do elektronicznego zapisu wyników poszczególnych rozdań oraz zapisu rozgrywek drużynowych. Podjęto również decyzję o zakupie maszyny do powielania kart według wylosowanych rozkładów komputerowych, niezbędnych specjalnych kart do gry oraz odpowiednich pudełek,
jednym z corocznych tematów było określanie wysokości składek indywidualnych oraz opłat za uczestnictwo w rozgrywkach drużynowych,
jednym z istotnych problemów podjętych przez Zarząd było zwiększenie kadry sędziowskiej w naszym okręgu poprzez organizację kursu sędziowskiego (na terenie naszego Okręgu) oraz uzyskaniu licencji sędziowskich na kursokonferencjach sędziowskich - w Starachowicach,
omawiano i składano wnioski na odznaczenia dla wyróżniających się członków Kujawsko-Pomorskiego Związku Brydża Sportowego,
corocznie kilkakrotnie zajmowaliśmy się organizacją specyficznego turnieju Przyjaciół Brydża, w kturym oprócz popularyzacji brydża, pozyskiwaliśmy środki na organizację sportu brydżowego w środowisku szkolnym,
Zarząd wysłuchał kilkakrotnie informacji z obrad Zarządu PZBS które odbyły się
z udziałem Prezesa naszego Okręgu;
powoływano komisję dyscyplinarną do rozstrzygania, niesportowego zachowania zawodników oraz spornych spraw zaistniałych podczas zawodów brydżowych,
informacje o zagadnieniach związanych z zatwierdzaniem corocznego budżetu oraz jego wykonaniem przedstawiano w części dotyczącej finansów,
na kilku posiedzeniach dyskutowano o nowej stronie internetowej - jej zawartości i funkcjonowaniu

Sprawy finansowe


Sprawy finansowe stanowiły jedną z najważniejszych części działalności Zarządu tej kadencji. Bez odpowiednich środków finansowych niewiele można zrobić i zdziałać.
Podstawowym źródłem środków finansowych na działalność statutową były składki członkowskie oraz opłaty startowe drużyn w rozgrywkach ligowych na szczeblu okręgu. Należy podkreślić, że wysokości opłat członkowskich jak i drużynowych są jednymi
z najniższych w kraju mimo podniesienia poziomu rozgrywek (rozgrywanie rozgrywek ligowych na kartach powielanych, pierniczkach, z publikacją większości zjazdów na bieżąco, prowadzoną klasyfikacją butlera). Z satysfakcją można powiedzieć, że rozgrywki ligowe organizowane przez nasz Okręg w ostatnich latach niewiele się różnią od rozgrywek lig centralnych. Opłata za start drużyny III ligi wynosi 630 zł (w tym 150 zł dla centrali),
a drużyny w rozgrywkach centralnych minimum 3 tysiące zł.
Utrzymanie tak niskich składek było możliwe dzięki bardzo oszczędnej gospodarce finansowej oraz przede wszystkim dzięki ogromnej pracy w zakresie pozyskiwania środków
z dotacji i sponsorów.
Największe dotacje uzyskiwaliśmy na organizowanie naszego najważniejszego turnieju jakim jest „Łuczniczka”. To dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Bydgoszczy mogliśmy organizować go po raz 49-ty.
Dotacje finansowe na Grand Prix „Łuczniczka” otrzymywaliśmy również z Urzędu Marszałkowskiego. Ogromne wsparcie uzyskiwaliśmy od firm takich jak Toruńskie Zakłady Graficzne „Zapolex”, „KONTBUD”, „Makrum”, „Zachem”, „Roka”, ”BIN” i wielu innych sponsorów. Bardzo pozytywną tradycją, jaka została zapoczątkowana w tej kadencji a myślę, że będzie kontynuowana przez przyszły Zarząd to sponsorowanie zawodów takich jak Mistrzostwa Teamów, Mistrzostwa Mixtów, Turniej Przyjaciół Brydża. Ogromną pomoc finansową dla naszej działalności uzyskujemy również od firm, które ponoszą koszty organizacyjne, fundują nagrody w turniejach w regionie.
Pozwolę sobie w tym miejscu podziękować firmie Bemix- za turniej w Więcborku, Soda Polska Ciech - za turniej w Inowrocławiu, BIN - za nocny turniej w Aleksandrowie Kujawskim, urzędom i OSiR-om w Tucholi, Górznie, Szubinie, Rogowie, Solcu Kujawskim oraz Inowrocławiu. Sponsorom i wszystkim darczyńcom zarówno wymienionym jak i nie ujętym w tym sprawozdaniu ustępujący Zarząd serdecznie DZIĘKUJE.
Mimo dużych wydatków (zakup maszyny do powielania, 2 laptopów, 42 pierniczków, ponad 800 kart z pudełkami, rzutnika, płócien na stoły, 120 bidding boxów, drukarki) sytuacja finansowa Okręgu jest bardzo dobra. W ostatnim okresie podjęliśmy działania, aby kupić następną maszynę do powielania (musimy zabezpieczyć się na wypadek awarii istniejącej maszyny przed zjazdem ligowym lub ważnym turniejem).
W minionej kadencji odkupiliśmy z OLPP 8 stołów brydżowych (uregulowaliśmy prawo własności). Następne 8 stołów pomógł zakupić (za symboliczną kwotę) dla naszego Okręgu Kol. Bohdan Pliszka. Myślę, że możemy mieć dużą satysfakcję, gdy przy organizacji ostatniego Grand Prix Polski byliśmy sprzętowo jako Okręg samowystarczalni (oczywiście z wyjątkiem pierniczków).

Sprawy sędziowskie

Jednym z wniosków jakie zostały przyjęte na ostatnim Walnym Zebraniu,
a postawione przed nowym Zarządem było podjęcie działań mających na celu podniesienie poziomu sędziowania w naszym Okręgu.
Stan posiadania sędziowskiego na początku kadencji to 6 sędziów, w tym:
3 regionalnych (w tym dwóch czynnych) oraz 3 klubowych (w tym 1 czynny)
Stan posiadania sędziowskiego na zakończenie kadencji: 31 sędziów, w tym:
2 państwowych (2 czynnych)
2 regionalnych (1 czynny)
7 okręgowych (4 czynnych)
20 klubowych (6 czynnych)
Prawie wszyscy czynni sędziowie są licencjonowani.
Osiągnięcie tak znacznego postępu w zakresie ilości sędziów to duży wysiłek organizacyjny
i finansowy:
przeprowadzono dwa szkolenia sędziowskie pozwalające uzyskać stopnie sędziego klubowego i okręgowego;
przeprowadzono dwa szkolenia techniczne (mające na celu podniesienie wiedzy sędziowskiej oraz przede wszystkim wiedzy informatycznej i wyszkolenia technicznego);
wprowadzono z powodzeniem techniczne urządzenia wspomagające pracę sędziowską na turniejach i w rozgrywkach ligowych (rozgrywki na powielanych kartach, pierniczki, rzutniki oraz bezpośrednie transmisje zawodów w internecie);
wyniki w ciekawej formie prezentacyjnej publikowane są na naszej stronie internetowej; z reguły odbywa się to po kilku do kilkunastu godzin od chwili zakończenia turnieju; niektóre wyniki prezentowane są on-line;
Najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na wzrost poziomu sędziowania w naszym Okręgu jest udział maksymalnej liczby sędziów w kursokonferencjach sędziowskich w Starachowicach.
Należy podkreślić, że (mimo znacznego postępu) proces podnoszenia poziomu sędziowania wymaga dalszego szkolenia w zakresie ilości sędziów jak i ich wiedzy sędziowskiej. Niestety mimo znacznej ilości sędziów często występuje problem z dostateczną obsadą sędziowską szczególnie w czasie zjazdów ligowych.
Nowo wybrany Zarząd w przyszłej kadencji musi zwrócić uwagę na zwiększenie ilości sędziów regionalnych (tytuł można zdobyć wyłącznie na kursokonferencji sędziowskiej w Starachowicach), a tylko tacy (minimalne kwalifikacje) zgodnie
z regulaminem sędziowskim mogą prowadzić turnieje rangi regionalnej i rozgrywki III ligi (jako sędzia główny).

Wyniki i rozgrywki sportowe

Od początku kadencji Zarządu K-PZBS za działania priorytetowe przyjął:
1.Stworzenie bazy dla zjazdów obu lig oraz jednolitego systemu rozgrywek dla III ligi i ligi okręgowej.
2.Działania nad zwiększaniem ilości i podnoszeniem kwalifikacji sędziów w Okręgu.
3.Doposażenie sprzętowe mające na celu podniesienie poziomu organizacji imprez brydżowych w Okręgu.
4.Popularyzacja brydża i stworzenie atrakcyjnego systemu rozgrywanych turniejów w ramach Grand Prix KPZBS.
5.Przygotowanie systemu opłat za udział drużyn w rozgrywkach na możliwie minimalnym poziomie, takim by dać możliwość uczestnictwa jak największej liczbie drużyn.

Z dniem rozpoczęcia kadencji posiadaliśmy w III lidze, lidze Okręgowej oraz w wyższych klasach rozgrywek PZBS ( pięć zespołów) – łącznie 25 drużyn. Celem nadrzędnym stało się przygotowanie odpowiedniego pod względem organizacyjnym i lokalowym miejsca rozgrywek dla obu lig.
Pierwszy sezon 2008/2009, w którym uczestniczyło 12 drużyn w III lidze i 10 drużyn w Lidze Okręgowej przeprowadzono w pomieszczeniach Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego Telekomunikacji S.A. w Pieczyskach. Po raz pierwszy w historii naszego Okręgu zorganizowano wspólne rozgrywki, w których uczestniczyły 22 zespoły, o cztery więcej, niż w sezonie 2007/08. Pomimo wielu trudności rozgrywki tego sezonu uznać należy za sukces organizacyjny oraz przede wszystkim za sukces popularyzacji rozgrywek w naszym regionie.
Sezon 2009/10 jest sezonem szczególnym z trzech powodów. Po pierwsze w wyniku działań podjętych przez Zarząd do rozgrywek regionalnych powróciły drużyny z Włocławka. Po drugie stworzono bazę rozgrywkową w Zespole Szkół nr 26 przy ulicy Glinki w Bydgoszczy, która spełnia wszelkie wymogi organizacji rozgrywek ligowych. Po trzecie powiększono skład uczestników rozgrywek III ligi i Ligi Okręgowej. Do rozgrywek w tym sezonie przystąpiło 16 drużyn w III lidze i 12 zespołów w Lidze Okręgowej.
Sezon 2009/10 stał się kluczowym sezonem dla wypracowania modelowych rozgrywek w Naszym regionie. Sezon ten to sukces organizacyjny w zakresie rozwiązań logistycznych jak i zabezpieczenia rozgrywek w kwestiach sędziowskich.
Sezon 2010/2011 to sezon, w którym rozgrywki ligowe odbywają się z pierniczkami, kartami powielanymi, rzutnikami, zakupionym sprzętem komputerowymi. Poczynione inwestycje sprzętowe pozwoliło na uatrakcyjnienie rozgrywek ligowych, poprzez transmisję z rozgrywek online na stronie internetowej i prowadzenie kwalifikacji butlera. Mimo poczynionych inwestycji i uatrakcyjnieniu rozgrywek ligowych opłaty startowe w naszym Okręgu są na najniższym poziomie w kraju W rozgrywkach tego sezonu wzięła udział rekordowa liczba drużyn; 16 w III lidze i 18 w rozgrywkach Ligi Okręgowej. Sezon ten z całą pewnością uznać należy za przełomowy w mijającej kadencji z uwagi na wypracowanie wzorcowego sposobu prowadzenia rozgrywek pod względem logistycznym
i technicznym.
Sezon 2011/2012 to kontynuacja wzorców z sezonu 2010/11. Udział 28 zespołów w rozgrywkach obu lig jest przykładem stabilizacji rozgrywek i ich prawidłowego prowadzenia i właściwej popularyzacji.
Obecnie nasz Okręg posiada:
2 drużyny w I lidze,
4 drużyny w II lidze,
16 drużyn w III lidze,
10 drużyn w Lidze Okręgowej.
Łącznie 32 drużyny.
Wzrost poziomu atrakcyjności rozgrywek ligowych to oprócz zakupów niezbędnego sprzętu, systematyczna, ogromna, wieloletnia praca Wydziału Gier z Jarkiem Żurawskim na czele oraz kolegów sędziów.
Wiele sukcesów osiągnęli zawodnicy z okręgu, zajmowanie czołowe miejsca w Sopocie, Sławie, Warszawie, Poznaniu i wielu innych turniejach i kongresach ogólnopolskich.
Dużym sukcesem w mijającej kadencji jest popularyzacja turniejów w ramach Grand Prix naszego Okręgu. Do kalendarza rozgrywek weszły nowe terminy i nowi organizatorzy. Gramy w tej chwili praktycznie w każdym zakątku naszego regionu. Wielką pracę wykonali koledzy z Zarządu i sympatycy brydża z takich ośrodków jak: Więcbork, Górzno, Rogowo, Tuchola, Inowrocław, Świecie, Toruń, Solec Kujawski i wiele innych.

Brydż młodzieżowy

Jednym z najważniejszym zagadnień jaki postawił sobie Zarząd tej kadencji było działanie mające na celu rozwój brydża wśród młodzieży szkolnej.
W pierwszych tygodniach swojej działalności zaproszono na spotkanie do naszego Okręgu Kolegę Jana Grygera z WZBS Wielkopolskiego, który podzielił się doświadczeniem pracy z młodzieżą w najsilniejszym ośrodku tj. w Szamotułach. Ważnym etapem było opracowanie w październiku 2008 roku przez Zbyszka Mikołajczaka programu „Brydż - trenerem umysłu i charakteru”. Patronat nad programem przyjął Kurator Oświaty naszego województwa, Pani Iwona Waszkiewicz, która ułatwiła naszym kolegom dotarcie do wytypowanych szkół.
Wynikiem tych działań było rozpoczęcie nauki gry w brydża w VI LO, Zespole Szkół
przy ul. Berlinga, MDK nr 1 - Kapuściska, Pałacu Młodzieży, Zespole Szkół nr 24 przy ul. Puszczykowej i w Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu.
W późniejszym okresie prowadzono szkolenie w Zespole Szkół nr 26 i Zespole Szkół Elektronicznych.
Po dobrze rozpoczętym procesie nauczania już w maju 2009 roku mogliśmy wysłać na Mistrzostwa PZBS Młodzików w Szamotułach z naszego Okręgu 4 zawodników. W turnieju par zajęli 18 i 31 miejsce na 68 par startujących z całej Polski, a w turnieju drużynowym nasza reprezentacja zajęła 8 miejsce na 32 teamy. W sierpniu tego samego roku w Słupsku trzy pary po raz pierwszy wystartowały w turniej o Puchar Ministra Edukacji Narodowej.
Praca z młodzieżą została doceniona przez władze PZBS i w dowód uznania w marcu 2010 roku naszemu Okręgowi została powierzona organizacja Eliminacji Strefowych do Olimpiady Młodzieży oraz Międzywojewódzkich Mistrzostw Młodzików. Zawody w których startowało ponad 100 zawodników odbyły się na terenie kampusu Uniwersytetu Technologiczno - Przyrodniczego przy ul. Kaliskiego 7.
Para Daniel Przekwasiński i Maksym Wałaszewski zajęła II miejsce w WMMSz a Aleksander Kubista i Kamil Łęga zajęli 7 miejsce na 24 pary startujące w Eliminacjach do OOM.
Latem 2010 roku Zarząd wydelegował do udziału w Festiwalu Młodzieży w Warszawie 3 pary. W kwietniu 2011 roku parze Daniel Przekwasiński – Maksym Wałaszewski zabrakło jednego miejsca w swojej kategorii do awansu na OOM. Ponadto, naszym trzem parom młodych adeptów gry w brydża, Zarząd w ubiegły roku sfinansował pobyt na Festiwalu Młodzieży w Sopocie oraz na Festiwalu Brydżowym w Sławie. W marcu bieżącego roku w Mistrzostwach Młodzieży Szkolnej w Sopocie uczestniczyły trzy pary z naszego Okręgu.
Należy podkreślić, że Zarząd obecnej kadencji nie szczędził zarówno wysiłku jak i środków finansowych na szkolenie młodzieży. Bardzo pozytywnym wydźwiękiem wśród młodzieży cieszyły się organizowane edycje „Ferii z Brydżem” w trakcie ferii zimowych.
W minionych czterech latach szczególnie dużo wysiłku, swojego czasu i energii poświęcili na naukę młodych brydżystów koledzy Bartek Kamelski, Zbyszek Mikołajczak, Robert Rychlicki, Roman Wachowiak i Jarek Żurawski.
W ostatnim czasie na szczeblu centralnym planuje się przeprowadzenie szkolenia z możliwością uzyskania przez uczestników uprawnień instruktorskich. Zarząd pozyskał zgodę kilku zawodników naszego Okręgu i wstępnie zadeklarował wsparcie finansowe dla tego przedsięwzięcia uważając, że jest to jeden z ważniejszych kroków do rozwoju brydża młodzieżowego.
W ubiegłym roku zakończone zostały sprawy formalne z utworzeniem Uczniowskiego Klubu Brydża Sportowego. Mamy nadzieję, że Zarząd UKBS podejmie skuteczną pracę z młodzieżą w nowej kadencji.

Forum

Uruchomienie na początku kadencji nowej strony internetowej, a w niej nowego narzędzia jakim jest FORUM wzbudziło wiele dużo emocji i kontrowersji wśród członków naszego Okręgu. Zarząd na jednym z posiedzeń Zarządu na postawiony wniosek o zamknięcie forum po szerokiej dyskusji ocenił jego funkcjonowanie podejmując stanowisko:
forum ma stanowić platformę do wymiany doświadczeń, analizy rozdań w zakresie problemów licytacyjnych i rozgrywkowych,
platformę komunikacji między członkami związku,
platformę podnoszenia poziomu sportowego i popularyzacji brydża sportowego.
Zarząd podziękował za dotychczasowy duży wkład pracy w prowadzeniu FORUM koledze Adamowi Wujków.
Prezes zobowiązał się, że poprosi Kol Adama Wujków, aby jako administrator bardziej energicznie reagował (np. zdejmując posty, udzielając ostrzeżeń, przerywając dyskusję jeśli nic nie wnosi do zasygnalizowanego problemu), a także w wypadku kiedy uczestnikowi forum nie przyświecają intencje przedstawione jak wyżej (sformułowane w stanowisku).
Należy zauważyć, że wiele postów było bardzo istotnych dla funkcjonowania naszego Okręgu, np. problem niewłaściwego zachowania się niektórych zawodników podczas zjazdów ligowych podniesiony przez Kol. Andrzeja Wiosnę. Oczywiście było również wiele postów
w których dyskutanci po kilkudziesięciu wpisach chcieli udowodnić za wszelką cenę swoje racje nie dbając o formę ani treść swojej wypowiedzi. Najważniejsze pozytywne zadanie jakie spełniało forum to danie możliwości członkom Okręgu zwracanie uwagi na popełniane
przez Zarząd błędy. Każda krytyczna uwaga była analizowana i podejmowane były działania mające na celu eliminację nieprawidłowości.

Działalność Komisji klasyfikacji i dyscypliny

Sprawami klasyfikacji w bieżącej kadencji Zarządu zajmował się Kol. Grzegorz Rojewski. W ciągu czterech lat wykonał około 100 plików zestawień (zbitek) punktów klasyfikacyjnych, które umieścił w bazie CEZAR. Zestawienia obejmowały punkty klasyfikacyjne (PKL-e) zdobywane przez zawodników naszego Okręgu w zawodach okręgowych i lokalnych. Był odpowiedzialny za administrowanie danymi zawodników naszego okręgu w CEZARze. Wspólnie ze skarbnikiem prowadził w CEZAR-ze ewidencję członków oraz drużyn uczestniczących w rozgrywkach ligowych.
Grzegorz Rojewski pełnił również funkcję przewodniczącego Komisji Dyscypliny. W bieżącej kadencji przeprowadziła ona 3 postępowania dyscyplinarne. W skład Komisji wchodzili cieszący się szacunkiem, wiedzą i zaufaniem czołowi zawodnicy naszego Okręgu.

Podsumowanie

Zarząd Kujawsko-pomorskiego Związku Brydża Sportowego ocenia mijającą kadencję 2008-2012 jako dobrą. Na tę pozytywną ocenę miały wpływ następujące obszary które były podejmowane i realizowane:
1.Rozbudzenie aktywności wielu członków naszego Okręgu poprzez włączanie się
w realizację programu (turniejów, imprez). Wielu brydżystów swoją aktywność realizowało poprzez osobisty sponsoring lub poprzez pozyskiwanie sponsorów dla Związku. Jako ważny element aktywności należy podkreślić udział w wielu dyskusjach (miedzy innymi na FORUM).
2.Dobra sytuacja finansowa naszego Okręgu (szczegóły zostaną przedstawione delegatom na Walnym Zebraniu). Dobre wyniki osiągnięte w tym zakresie wynikają przede wszystkim z:
z oszczędnej i racjonalnej gospodarki Zarządu,
coraz szerszego sponsoringu, w większości naszych członków (np. przejmowanie sponsorowania niektórych turniejów, przekazywania 1% z odpisów podatkowych).
3.Podjęte prace na rzecz rozwoju brydża młodzieżowego. Należy podkreślić, że jest to początek drogi, ale początek został zrobiony.
4.Wzbogacenie się Okręgu o sprzęt. Zakup maszyny i kart do powielania, pierniczków, laptopów, płócien, drukarek, pudełek, stołów brydżowych pozwala nam na samo-wystarczalność.
5.Zakupiony sprzęt pozwolił nam na podniesienie poziomu organizowanych rozrywek, zarówno turniejowych jak i ligowych.
6.Bardzo ważnym osiągnięciem tej kadencji (sformułowanych na poprzednim Walnym Zebraniu) była integracja członków drużyn w ramach naszego województwa.
7.Pozytywnie należy ocenić pracę i jej efekty w zakresie wzrostu liczby aktywnych sędziów i wzrostu poziomu sędziowania.
8.W tej kadencji Okręg dopracował się osobnych pomieszczeń do prowadzenia działalności, co ułatwia codzienną pracę Związku.

Realizacja powyższych przedsięwzięć była możliwa dzięki zaangażowaniu i ogromnej pracy szerokiej grupy osób. Wszystkim Wam serdecznie za nią dziękuję.
Dziękuję tym, którzy mieli inne zdanie na wiele różnych podejmowanych tematów,
a przyświecało im dobro i rozwój brydża w naszym Okręgu. Dla mnie to duży zaszczyt być prezesem organizacji, w której działa tak wielu wspaniałych ludzi. Jest to również olbrzymią zachętą do dalszego wspólnego działania.

Za Zarząd Kujawsko -Pomorskiego
Związku Brydża Sportowego
Prezes

Wiesław Paczkowski

_________________
Brydż-Trenerem umysłu i charakteru


25 maja 2012, o 20:56
Zobacz profil Wyślij e-mail WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 września 2008, o 20:54
Posty: 513
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Re: Sprawozdanie z Działalności K-P ZBS w kadencji 2008-2012
Wiesław Paczkowski napisał(a):
Koleżanki i Koledzy

W imieniu Zarządu przedstawiam Sprawozdanie z Działalności Kujawsko-Pomorskiego Związku
Brydża Sportowego w kadencji 2008-2012.
Mam nadzieję, że przedstawione sprawozdanie rozpocznie dyskusję w Okręgu nad zagadnieniami i problemami,
które zostały zrealizowane oraz tymi, których nie udało się zrealizować, a nad którymi należy się pochylić w nowej kadencji.

Pozwolę sobie zabrać głos w tak ważnym temacie jakim jest sprawozdanie z działalności naszego związku.Jako aktywny członek zarządu w całości podpisuję się pod złożonym sprawozdaniem umieszczonym powyżej.
Dodatkowo chciałbym tą drogą zgłosić parę wniosków oraz propozycji dla komisji uchwał i wniosków dla nowego Zarządu.
1.Jako członek Związku o zasięgu ogólnokrajowym chciałbym złożyć wniosek do osób które zostaną wybrane jako delegaci na zebranie sprawozdawczo wyborcze PZBS aby zastanowić się nad celowością drukowania kart członkowskich co rok.
Moim zdaniem powinno się wydać wielosezonową kartę czipową , współpracującą z systemem kops oraz cezarem raz dla każdego członka związku .
Karta taka powinna upoważniać do do zniżek w opłatach turniejowych oraz premiowanych zakupów w firmach które sympatyzują z brydżem sportowym.
Sam osobiście przyznałem rabat w mojej hurtowni elektrotechnicznej i oświetleniowej dla członków związku w wysokości 14% od ceny.

2.Składam również wniosek aby związek stworzył w ramach swoich uprawnień statutowych dodatkową komisję przyznającą ulgi w opłatach związkowych dla osób które pozostają chwilowo w trudnej sytuacji materialnej. Szczegóły powinny zostać opracowane w ramach prac tej komisji.

3.Chciałbym również aby nasz związek był promotorem i pomocą dla osób które chciałyby tworzyć kluby brydżowe na terenie naszego okręgu.

4.składam również wniosek do wybranych delegatów na zebranie sprawozdawczo wyborcze PZBS aby zobowiązać nowe władze PZBS aby wystąpiły do Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego aby uzyskać dla Brydża Sportowego status dyscypliny olimpijskiej.

Zapraszam również do szerokiej dyskusji wszystkich członków naszego związku.
Pozdrawiam
Michał Dolny

_________________
Gra w brydża to nie walka na śmierć i życie.Brydż to przyjemność bycia w miłym towarzystwie


27 maja 2012, o 22:08
Zobacz profil Wyślij e-mail WWW
użytkownik

Dołączył(a): 19 listopada 2009, o 20:37
Posty: 802
Post Re: Sprawozdanie z Działalności K-P ZBS w kadencji 2008-2012
Chciałbym zwrócić uwage na 1 rzecz
udział w zebraniu mogą wziąć wszyscy , ale prawo do głosowania mają tylko delegaci członków zwyczajnych tj klubów i stowarzyszeń sportowych!!! nie drużyn , a zatem jeśli w BKB jest xx druzyn to lista delegatów jest jedna -oczywiscie podzial msc jest wewnętrzną sprawą tego klubu
jeśli jakaś drużyna nie jest zrzeszona w żadnym klubie sportowym czy zrzeszeniu to głosować nie moze ,
reasumując
drużyny z BKB przedstawiaja 1 liste
zrzeszone w TTB 2
etc


pozdrawiam
Roman Wachowiak


17 czerwca 2012, o 19:38
Zobacz profil Wyślij e-mail
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL